Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodovědné soutěže
Táborská, Natálie ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje přírodovědným soutěžím. První část práce je zaměřena na faktory ovlivňující účast v přírodovědných soutěžích. Faktory byly rozděleny do čtyř skupin, z nichž první skupina se věnuje motivaci žáků a studentů účastnit se soutěží. Druhá skupina je zaměřena na školní prostředí a osobnost učitele, třetí skupina zahrnuje faktory volnočasových aktivit. Čtvrtá skupina rozebírá faktory z rodinného prostředí, kam byl zařazen i socioekonomický status rodiny, z níž žák pochází. V druhé části práce je rozebrána problematika nízké účasti žen v přírodovědných soutěžích s možnými návrhy ke zvýšení počtu soutěžících žen. Třetí část práce se věnuje důsledkům účasti v přírodovědných soutěžích. Účast v soutěži může žáka ovlivnit pozitivně i negativně, proto byla tato kapitola rozdělena na podkapitoly Přínosy a Negativa. Čtvrtá část práce se zaměřuje na vliv přírodovědných soutěží na budoucí kariéru žáka. Soutěže ovlivňují volbu vysoké školy i budoucí pracovní kariéru žáka.
Zastoupení genetiky v mezinárodních kolech biologických olympiád
Šinknerová, Eliška ; Rothová, Olga (vedoucí práce) ; Matějková, Tereza (oponent)
Toto téma jsem zvolila, protože biologické soutěže jsou podstatná součást studia biologie na střední škole, jsou významnou možností většího rozvoje žáků v tomto oboru a mohou mít významný motivační vliv pro další rozvoj žáka v oboru biologie. Hlavním cílem této diplomové práce je popsat a rozebrat, jak je zastoupena genetika a obory genetiky v soutěžních otázkách posledních deseti mezinárodních kol biologické olympiády (IBO, International Biology Olympiad) a porovnat zastoupení otázek z jednotlivých oborů genetiky v různých ročnících. Dalším cílem je porovnat četnost otázek (z genetiky) v jednotlivých ročnících podle Bloomovy taxonomie, použitého druhu reprezentace a úrovně organizace. Práce se zaměřuje na analýzu otázek z genetiky v IBO v ročnících 2009-2018. Protože genetiku lze považovat za disciplínu, která proniká do většiny oblastí biologie, do všech organizačních úrovní a je fundamentální částí biologie. Analyzované otázky jsem rozdělila do biologických disciplín a otázky patřící mezi genetiku jsem zařadila do kategorií Bloomovy taxonomie (revidované verze), dále podle použité reprezentace (schéma, graf, rodokmen, fotografie, tabulka, taxonomický strom, mapa, schéma výsledku elektroforézy, schéma výsledku spektrometrie, schéma výsledku northern blot, schéma výsledku microarray) a podle...
Úspěšnost studentů střední školy při řešení úloh z Biologické olympiády
NOVÁK, Matěj
Předkládaná diplomová práce se zabývá zanalyzováním úspěšnosti studentů středních škol při řešení úloh z Biologické olympiády a její následnou komparací s účastníky krajského kola. Dalším účelem práce je zanalyzování postojů studentů k biologii jako k vyučovacímu předmětu a zhodnocení, zda a za jakých podmínek by mohly být úlohy z Biologické olympiády zařazeny do výuky. V úvodu diplomové práce je přehled poznatků, který se zabývá přírodovědnou gramotností, učebními úlohami a Biologickou olympiádou. Následující části diplomové práce popisují metodologii, kterou byly získány data od 113 studentů a účastníků krajského kola Biologické olympiády a přehled dosažených výsledků, které jsou graficky znázorněny a slovně okomentovány. Závěrečná část v diskuzi obsahuje porovnání dosažených výsledků s jinými výzkumy a závěr, kde shrnujeme výhody využití úloh z Biologické olympiády jako učebních úloh ve výuce.
Praktická cvičení a modifikace vybraných úloh Biologické olympiády
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hrozinka, Šimon (oponent)
Tato práce shrnuje zařazení praktických cvičení do výuky biologie na středních školách a porovnává je s požadavky ve školních vzdělávacích programech (ŠVP). Dále se zabývá vlivem praktických cvičení na zájem a znalosti studentů a shrnuje některé dosavadní poznatky na toto téma. Z nalezených materiálů vyplývá, že praktická cvičení mají pozitivní vliv a jsou pro studenty přínosná. Součástí práce jsou některé chemické důkazy, vybrané z řady dostupných, které jsou vhodné pro zařazení do výuky. S jejich použitím je možné dokázat přítomnost sacharidů, tuků a proteinů v rostlinách.
Praktická cvičení a modifikace vybraných úloh Biologické olympiády
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hrozinka, Šimon (oponent)
Tato práce shrnuje zařazení praktických cvičení do výuky biologie na středních školách a porovnává je s požadavky ve školních vzdělávacích programech (ŠVP). Dále se zabývá vlivem praktických cvičení na zájem a znalosti studentů a shrnuje některé dosavadní poznatky na toto téma. Z nalezených materiálů vyplývá, že praktická cvičení mají pozitivní vliv a jsou pro studenty přínosná. Součástí práce jsou některé chemické důkazy, vybrané z řady dostupných, které jsou vhodné pro zařazení do výuky. S jejich použitím je možné dokázat přítomnost sacharidů, tuků a proteinů v rostlinách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.